Sunday, February 11, 2018

Selkosunnuntai 7 - Selkokielinen podcast-kanava

Hauskaa selkosunnuntaita!

Tänään kirjoitan
selkokielisestä podcast-kanavastani.

Minulla on Mixcloud-sivustolla oma kanava, 
jonne nauhoitan pieniä jaksoja selkokielellä.
Selkokielellä puhuminen on
yllättävän vaikeaa,
sillä puhun aika usein
liian nopeasti.

Olen haastatellut perheenjäseniäni
ja kavereitani.
Olen myös lukenut ääneen
omia selkomukautuksiani.

Viime aikoina olen tehnyt
muutaman jakson,
jossa vain puhun itsekseni
jostain asiasta.
Se tuntui aluksi oudolta,
mutta nyt olen jo tottunut siihen.

Kävelen usein aamuisin päiväkotiin
6-vuotiaan tyttöni kanssa,
ja paluumatkalla minulla on hyvin aikaa
äänittää puhelimella pieni podcast-jakso.

Kotona lataan jakson
Google Drivestä koneelleni
ja koneeltani Mixcloudiin.
Sitten kerron jaksosta Facebookin
Random Finnish Lesson -sivulla.

Minulle on ihan sama,
mistä aiheesta puhun,
kunhan joku haluaa kuunnella.
Minulle on tärkeintä,
että podcastista on
mahdollisimman paljon hyötyä niille,
jotka opiskelevat suomea.
Tein pari päivää sitten jakson,
jossa vain taivutin verbejä! :)

Uusimmassa jaksossa
haastattelen oopperalaulaja Waltteri Torikkaa.

Seuraavaksi aion opetella,
kuinka voin äänittää Skype-puheluita.
Sitten voin haastatella
ketä vain missä vain.
Olen itse asiassa jo sopinut
Aleksi Himselfin kanssa,
että haastattelen häntä podcastiini
jossain vaiheessa tänä keväänä.
Siitä tulee varmasti hauskaa!

Mistä aiheesta sinä haluaisit kuulla
selkokielisen podcast-jakson?
Voit kirjoittaa ideasi kommentteihin.




Edelliset selkosunnuntait:


.............................

About the author of this blog:  

My name is Hanna Männikkölahti, and I am a native Finn who gives private lessons via Skype and simplifies books into easy Finnish. Please leave a comment, if you have something to ask about Finnish. 

No comments: